سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

حضرت خضر نبی علیه السلام
بر اساس عشق به جمال نورانی حضرت خضر نبی (ص) و از طریق همین فضای مجازی خطاب به حضور مبارک ایشان دارم که آقای من دوستتانن دارم و مشتاق دیدار .... 
کیست مرا کمک کند در شنا خت حقیقت او          جان من با د فدای مقد م او ...
از فرمایش امام صادق علیه السلام چنین بر می‌آید که خضر را خدا به سوی قومش مبعوث فرموده بود و او مردم را به سوی توحید و اقرار به انبیاء و فرستادگان خدا و کتاب‌های او دعوت می‌کرد. از معجزاتش این بود که روی هر زمین خشکی می‌نشست، زمین سبز و خرم می‌گشت و دلیل نامش، خضر(سبز) نیز همین است. نام اصلی خضر «تالیا بن ملکان بن عامر بن أرفخشید بن سام بن نوح علیه السلام» است.

او همان عالم الاهی بود که موسی به دیدارش رفت و در قرآن بدون ذکر نام با عبارتی درخشان ستوده شده است:«عبداً من عبادنا اّتیناه رحمة من عندنا و علمنا من لدنا علماً.» (او یکی از بندگان ما بود که رحمت خویش را به سویش فروفرستادیم و از نزد خویش به او علم آموختیم.) در قرآن کریم درباره‌ی حضرت خضر غیر از توصیف مذکور و داستان همراهی حضرت موسی با او چیز دیگری ذکر نشده است.

از امام صادق (ع)آورده اند که...اما آن بنده صالح خدا خضر، خداوند عمر او را نه به خاطر رسالتش طولانى گردانید و نه به خاطرکتابى که بدو نازل کند و نه به خاطر این که به وسیله او و شریعت او، شریعت پیامبران پیش از او را نسخ کند ونه به خاطر امامتى که بندگانش بدو اقتدا نمایند و نه به خاطر طاعتى که خدا بر او واجب ساخته بود، بلکه خداى جهان آفرین، بدان دلیل که اراده فرموده بود عمرگرامى قائم (ع) را در دوران غیبت او بسیار طولانى سازد ومى دانست که بندگانش بر طول عمر او ایراد واشکال خواهند نمود، به همین جهت عمر این بنده صالح خویش خضررا طولانى ساخت که بدان استدلال شود و عمر قائم (ع) بدان تشبیه گردد و بدین وسیله اشکال و ایراد دشمنان و بداندیشان باطل گردد. (1)

بدون تردید او زنده است وهم اکنون بیش از شش هزار سال از عمر شریفش مى گذرد. (2) زندگى حضرت خضر ورفتنش به بحر ظلمات وخوردنش از آب حیات خود داستان مفضلى است که درکتب تاریخى وحدیثى به تفصیل از آن بحث شده است. (3)

شرکت حضرت خضر در مراسم عید غدیر در سرزمین غدیر خم ودر مراسم سوگوارى رسول اکرم (ص) به هنگام رحلت آن حضرت ودر سوگ حضرت على (ع) به هنگام شهادت آن حضرت درکتاب هاى حدیثى مشروحا آمده است .

امام رضا(ع) مى فرماید:حضرت خضر(ع)از آب حیات خورد،او زنده است وتا دمیده شدن صور از دنیا نمى رود، او پیش ما مى آید وبر ما سلام مى کند، ما صدایش را مى شنویم و خودش را نمى بینیم، او در مراسم حج شرکت مى کند وهمه مناسک را انجام مى دهد، در روز عرفه در سرزمین عرفات مى ایستد وبراى دعاى مؤمنان آمین مى گوید. خداوند به وسیله او در زمان غیبت، از قائم ما رفع غربت مى کند وبه وسیله او وحشتش را تبدیل به انس مى کند. (4)

از این حدیث استفاده مى شودکه حضرت خضر(ع) جزء سى نفرى است که همواره در محضر حضرت بقیة الله (ع) هستند ورتق وفتق امور به فرمان آن حضرت در دست آن هاست. (5)



[ شنبه 86/11/27 ] [ 5:11 صبح ] [ رو ح اله ار جمندی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

از کو دکی عا شق جما ل حضر ت خضر (ص) بوده وهستم ..ای کاش ...ای کاش ...
آرشیو مطالب
امکانات وب

زنبور درمانگرم  به وبلاگهایم در فضای مجازی توجه نمائید...  بیش از نیم قرن  در رشته اجدادیم که در ده بالای یزد ( در دامنه ی شیر کوه یزد) زندگی  و قبل از اینکه شیخ بزرگ ابو علی سینا پا به عرصه حیات بگذارد با داروهای گیاهی سلامت را هدیه می کردند.. در رشته زنبور درمانی  تلاش می نمایم ...در این مدت طولانی با  تلاش به داروئی رسیده ام که  حقیقتا آب حیات است ...شما فقط آن را در یک مورد بکار برید تا  توانمندی قدرت الهی را در دستان خود حس کنید ....


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 101084